5 Ağustos 2013 Pazartesi

Cilt Bakım Rutinim

Cildimiz bizim en değerli giysimizdir.. Bunu bütün kadınlar bilir, bilmelidir.

Ben cilt bakımı konusunda yeni bilinçlendim sayılır aslında. 
Öncelikle cildimden bahsetmeliyim. Yaşım 20. Cilt tipim karmadan yağlıya dönük. Cildime azıcık iyi bakmazsam yanak bölgemde sivilcelenme yaşıyorum. Yani sivilceye meyilliyim. Beyaz tenli olduğum için de sivilcelerden kaynaklanan kızarıklık ve lekeler en önemli sorunum. 
Uzun zamandır cildime uygun ürünler arayışında idim. Bir çok markanın cilt temizleme ürünlerini denedim ve neredeyse her marka hakkında yeterince fikir sahibiyim. Şu ana kadar kullandığım ürünler içerisinde cildime en uygun ürünler şimdi bahsedeceğim ürünler.. Bir aylık düzenli kullanım sonucu bu yazıyı yazmaya karar verdim.

İlk olarak cildimize iyi bakmak istiyorsak ;
* Bol bol bol bol su içmeliyiz.
* Cildimizi temiz tutmalıyız.
* Makyaj malzemelerimiz cildimize sürdüğümüz her şey (fırça,sünger vs) temiz olmalı.
* Stresten uzak durmalıyız.
* Cilt sorunlarımızın ve alerjilerimizin tam olarak farkında olmalıyız
* Yediklerimize dikkat etmeliyiz. ( Cips, çikolata, çekirdek vs. aburcuburları yedikten sonra çoğumuzun cildinde sivilce, akne vs. sorunlar olur. Cildimizi bozacak yiyeceklerden uzak durmalıyız. )
* Cilt tipimize ve yaşımıza uygun ürünler kullanmalıyız. !!!! Düzenli !!!!
* Her gördüğümüz ürünü kullanmamalıyız. Birine iyi gelen bir ürün size iyi gelmeyebilir. Herkesin cildi aynı değildir.

Bunları yaptığımızdan emin olduktan sonra cilt bakım rutinimizi düzene sokmalıyız.

Temizleyicilerden başlamak istiyorum. Sabunlar gözenekleri tıkadığı için genellikle jel temizleyicileri tercih ediyorum. Fakat klasik Dove sabun vazgeçilmezim. Cildimi temizlemek için her gün Dove ile yüzümü yıkayıp öyle temizleme jelimi kullanıyorum.
Genelde fazla makyaj yapmadığım için makyajım en fazla bb krem, maskra, göz kalemi, allıktan oluşuyor. Makyajım gün içinde silinmişse (ki genelde eve geldiğimde sadece göz makyajım duruyor olur) Dove sabunla yıkayıp göz makyajımı da kolaylıkla silmiş oluyorum. 


 Eğer makyajım ağırsa ve Dove sabunun çıkarmayacağını düşünüyorsam,
1- Neutrogena tek adımda makyaj ve yüz temizleme jelini kullanıyorum. İnanılmaz bir performansı var. Küçücük bir miktarı yüzünüzdeki tüm makyajı temizlemeye yetiyor. Tüm cilt  tipleri için uygun yağsız ve hipoalerjenik bir ürün.
2- Nıvea Aqua Sensation canlandırıcı temizleme jelini ise sabahları yüzümü yıkarken kullanıyorum. İçinde minik bastırdığınızda eriyen tanecikler var. Miss gibi klasik Nıvea kokusu içinizi rahatlatıyorrr:) Bu üründe normal ve karma ciltler için.
3- Clinique Liquid Facial Soap temizleme jeli. 3 numaralı karmadan yağlıya dönük ciltler için olan 3 Adımlı Cilt bakım setinden çıkan bu jeli de makyajımı temizledikten sonra kullanıyorum. Gerçekten gözeneklerimi temizleyip cildimdeki fazla yağı aldığına inanıyorum. Müthiş bir ferahlık hissediyorsunuz kullandıktan sonra.
4- Garnier SafveTemiz 3in1i ise bilmeyen yoktur. Haftada 1-2 maske ve peeling olarak kullanıyorum. Cildimdeki pürüzler düzenli kullandığımda minimuma iniyor.


Tonik olarak yine Clinique 3 numaralı setin toniğini kullanıyorum. Düzenli kullandımda T bölgesindeki parlamayı minimuma indiriyor ve cilt tipim sanki kullanmaya başladıktan sonra normale döndü. Ben her cildin toniğe ihtiyacı olduğunu düşünüyorum artık.


Nemlendiriciler cildimizin en çok ihtiyacı olan nemi sağladığı için mutlaka doğru ürünleri kullandığımızdan emin olmalıyız. Doğru ürünleri cilt tipimize göre seçmeliyiz..
1- Nıvea Aqua Sensation nemlendirici yine normal ve karma ciltler için. Yukarıda bahsettiğim Nıvea Cilt temizleme jelini kullandıktan sonra nemlendirici olarak bunu kullanıyorum. İyi veya kötü yorum yapamıyorum bunun hakkında. Nemlendirme ihiyacımı yeterince karşılıyor ama birşeyleri sevemedim bu üründe. Belki parfümlü olması ve ağır kokması hoşuma gitmedi.
2- Yine Clinique :) Clinique Dramatically Different Jel nemlendirici. Bu meşhurrr nemlendiriciyi de bilmeyen yoktur. Setimin içinden çıkmıştı ve yedeğim de var. Bol bol bol bol bollll nem veriyor cilde ve 30 ml olmasına ramen 1 aydır yarısına gelemedim düşününn :)


Dudak bakımı da cilt bakımının bir parçası. Dudak makyajımızın ve dudaklarımızın pürüzsüz görünmesi için dudaklarımızı da nemlendirmeyi unutmamalıyız. Ben Nıveanın dudak bakım ürünlerinden memnunum. Watsons magic lip balm ise Nıveada olmayan spf faktörünü içerdiği için yazın çokça tercih ettiğim sürdüğünüzde dudağınızda renk değiştiren şeffaf bir nemlendirici. 



Bunlar da ekstralarım :) 

Cettua burun bantlarım nadir çıkan siyah noktalarım için. Neredeyse hiç kullanmıyorum.
İmex merhem sivilcelerim için tabiki..
Bepanthol ve Excipial Hydro sivilcelerim saldırıya geçtiğinde kullandığım hem nemlendirici hem de yara kremlerim.
Sudocremi de sivilce kızarıklıklarımı bastırmak için kullanıyorum.


Cettua Yağ kontrol mendilleri malum yazın parlama sorunuyla fazlaca karşılaştığımız için sürekli yanımda taşıdığım acil durum mendillerim :)

Benim cilt bakım rutinim bu kadar. Daha iyileri karşıma çıkmadıkça da rutinimi değiştirmeyi düşünmüyorum..
Umarım bu uzunnnn yazıyı okurken sıkılmazsınız. :)

Sevgilerle...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder